سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهبود کیفیت هوای کلانشهرها از عصر فردا

بهبود کیفیت هوای کلانشهرها از عصر فردا


 

  • بهبود کیفیت هوای کلانشهرها از عصر فردا

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان گفت‌: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز همچنان در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از جمله تهران، کرج، اراک، قم، اصفهان، تبریز و ارومیه افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا پدیده غالب است اما از عصر امروز با ورود سامانه بارشی به کشور علاوه بر بهبود تدریجی کیفیت هوا در شمال غرب و برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و غرب بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا علاوه بر شمال غرب و غرب استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران و برف و وزش باد در مناطقی از جنوب غرب کشور مانند استان‌های ایلام، خوزستان و غرب خلیج فارس رگبار باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

    وی با بیان این‌ که از عصر فردا به‌ تدریج از آلودگی هوا در تهران، کرج، اراک، قم و اصفهان کاسته می‌شود و کیفیت هوا بهبود می‌یابد، تصریح کرد: از روز جمعه بارش پراکنده در برخی نقاط غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه در اغلب نقاط کشور جوی آرام حاکم خواهد شد.

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعضی ساعات ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 11 درجه سانتیگراد و طی روز جمعه نیز نیمه‌ابری، همراه با وزش باد و با حداقل دمای 4 و حداکثر دمای 13 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.