سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی فناوری هوش مصنوعی در دوربین Huawei P40 Pro؛ لنزهای هوشمند

بررسی فناوری هوش مصنوعی در دوربین Huawei P40 Pro؛ لنز‌های هوشمند


 

  • بررسی فناوری هوش مصنوعی در دوربین Huawei P40 Pro؛ لنز‌های هوشمند
    آفتاب‌‌نیوز :

    پرچمدار جدید هوآوی یعنی Huawei P40 Pro به چهارگانه دوربین مجهز شده است تا نیاز‌های کاربران در زمینه‌های مختلف را برآورده کند. این دوربین‌های قدرتمند تصاویر با کیفیتی را برای شما ثبت خواهند کرد، اما این تمام ماجرا نیست و فناوری جدیدی نیز به این مجموعه اضافه شده تا قابلیت‌های کاربردی و متنوع جدید برای کاربر ایجاد کرده و تجربه متفاوتی را برای او هنگام استفاده از دوربین رقم بزند. این فناوری همان هوش مصنوعی (AI) است که به صورت تکاملیافته در دوربین‌های این محصول هوآوی مورد استفاده قرار گرفته است.

    Huawei Golden Snap

    در Huawei P40 Pro، هوش مصنوعی بیشتر در بخش نرم‌افزاری و ویرایش عکس‌های ثبت شده، نقش پررنگی دارد. به عنوان نمونه قابلیت بهترین لحظه (Best Moment) به عنوان زیرمجموعه‌ای از همین بخش HUAWEI Golden Snap می‌تواند با استفاده از هوشمصنوعی و الگوریتم تشخیصی و حرکتی، حالات و احساسات افراد موجود در تصویر را شناسایی کند. برای این کار ابتدا عکس متحرکی با رزولوشن بالا ثبت شده و در مرحله بعد به کمک قابلیت Gallery Edit یک تا سه عکس از بهترین لحظات ثبت‌شده در این تصویر متحرک انتخاب خواهد شد. به این ترتیب مثلا اگر چشم یکی از افراد در تصویر بسته باشد این قابلیت با جستجو در میان فریم‌ها، آن عکسی را انتخاب می‌کند که این مشکل در آن وجود نداشته باشد.

    بررسی فناوری هوش مصنوعی در دوربین Huawei P40 Pro؛ لنز‌های هوشمند

    قابلیت دیگر این مجموعه AI Remove Passerby است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا در قسمت ویرایشگر گالری گوشی خود با ترکیب چند فریم، عابران یا افرادی که در پسزمینه عکس حضور دارند را حذف کند. به این ترتیب، پس زمینه عکس خروجی، همان ترکیب دلخواهش خواهد بود و تمرکز صددرصدی روی سوژه اصلی شکل می‌گیرد.

    قابلیت AI Remove Reflection هم از دیگر امکانات کاربردی این مجموعه است که با به‌کارگیری هوش مصنوعی اجازه نمی‌دهد بازتابش نور، عکسی را خراب کند. به این ترتیب می‌توان در ویرایشگر گالری، لایه خاصی از عکس را حذف کرده و انعکاس نور را از بین برد.

    بهبود رنگ‌ها، تشخیص بهتر سوژه و صحنه

    با استفاده از دوربین اصلی «اولترا ویژن» (Ultra Vision)، سنسور چندطیفی دمای رنگ و الگوریتم هوش مصنوعی AWB، Huawei P40 Pro دقت رنگی معادل با 45 درصد را به دست آورده است. علاوه بر این تشخیص سوژه‌ها و صحنه‌ها به کمک هوش مصنوعی با تحلیل‌های دقیق‌تری صورت خواهد گرفت.

    بررسی فناوری هوش مصنوعی در دوربین Huawei P40 Pro؛ لنز‌های هوشمند

    بزرگنمایی هوشمند

    Huawei P40 Pro برای بزرگنمایی تنها به عناصر سخت‌افزاری متکی نیست. به بیان دقیق‌تر، این پرچمدار، از سیستم‌های نرم‌افزاری نیز استفاده می‌کند که هوآوی برای آن‌ها عناوین Field of View Fusion و AI RAW را در نظر گرفته است. این قابلیت‌ها در واقع ترکیبی از بزرگنمایی اپتیکال و دیجیتال بر پایه الگوریتم‌های هوشمند هستند. به این ترتیب، تا بزرگنمایی 2 برابری تنها از دوربین اصلی استفاده می‌شود و دوربین تله هم در بزرگنمایی 5 برابری و بالاتر مورد استفاده قرار خواهدگرفت. برای بزرگنمایی میان این دو مقدار، Huawei P40 Pro از الگوریتمی ترکیبی استفاده می‌شود که اطلاعات هر دو دوربین را با هم ترکیب می‌کند. در این سیستم چند فریم RAW دوربین اصلی و تله با هم ترکیب شده تا بتوان به فریمی با رزولوشن بالا دست پیدا کرد.

    برخلاف Huawei P30 Pro که از AI RAW تنها برای بزرگنمایی استفاده می‌کند، Huawei P40 Pro از این فناوری در ثبت تصاویر با افکت بوکه (تصاویری که قسمتی از آن‌ها مات بوده تا سوژه اصلی مورد توجه قرار بگیرد) هم استفاده می‌شود. به این ترتیب، سنسور 50 مگاپیکسلی با استفاده از الگوریتم رزولوشن بالا بر پایه AI RAW تصویری با فاصله کانونی معادل 54 میلی‌متر و البته جزئیات مناسب ایجاد می‌کند.

    فیلم‌برداری بدون لرزش

    کنار قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی در عکاسی، هوآوی از این فناوری در بخش فیلم‌برداری گوشی نیز استفاده کرده است. به عنوان مثال هوآوی یک قابلیت ضد لرزش مبتنی بر هوش مصنوعی توسعه داده که در شرایط مختلف و با وجود لرزش دست کاربر یا حرکت، بهترین خروجی ممکن ثبت خواهد شد.

    بررسی فناوری هوش مصنوعی در دوربین Huawei P40 Pro؛ لنز‌های هوشمند


شیر و عسل؛ از فواید تا دردسرهای یک ترکیب!

شیر و عسل؛ از فواید تا دردسرهای یک ترکیب!


 

  • شیر و عسل؛ از فواید تا دردسرهای یک ترکیب!
    آفتاب‌‌نیوز :

    شیر و عسل یک ترکیب کلاسیک است که اغلب در نوشیدنی ها و دسرها استفاده می شود. افزون بر این که بسیار آرامش بخش هستند، شیر و عسل می توانند عطر و طعمی فوق العاده را به دستورالعمل های مورد علاقه شما اضافه کنند.

    به گزارش "هلث لاین"، عسل و شیر به واسطه خواص دارویی خود مورد بررسی قرار گرفته و اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای بهبود برخی شرایط سلامت استفاده می شوند.

    فواید
    زوج شیر و عسل ممکن است با برخی فواید سلامت بالقوه مرتبط باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    ممکن است کیفیت خواب را بهبود ببخشد
    افراد بسیاری پیش از خواب یک لیوان شیر گرم همراه با عسل می نوشند تا خواب راحت‌تر و بهتر را تجربه کنند. این روش از پشتیبانی علمی نیز برخوردار است.

    مطالعه ای با حضور 68 شرکت کننده که برای بیماری قلبی در بیمارستان بستری شده بودند، نشان داد که نوشیدن ترکیبی از شیر و عسل به مدت سه روز و دو بار در روز به افزایش کیفیت کلی خواب آنها کمک کرده است.

    چندین مطالعه نیز به این نکته اشاره داشته اند که شیر و عسل به صورت مجزا نیز می توانند کیفیت خواب را بهبود ببخشند.

    به عنوان مثال، نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف 10 گرم یا حدود نصف قاشق غذاخوری عسل 30 دقیقه پیش از خواب به بهبود کیفیت خواب و همچنین کاهش سرفه های شبانه در 300 کودک مبتلا به عفونت های تنفسی کمک کرده است.

    همچنین، مطالعه ای دیگر با حضور 421 فرد مسن نشان داد آنهایی که به طور منظم شیر یا محصولات لبنی مصرف می کردند، احتمال کمتری داشت دشواری در به خواب رفتن را تجربه کنند.

    از استحکام استخوان ها پشتیبانی می کند
    شیر منبع خوبی برای کلسیم، یک ماده مغذی مهم در سلامت استخوان است. برخی پژوهش ها نشان داده اند که نوشیدن شیر می تواند تراکم معدنی استخوان را بهبود ببخشد و ممکن است با خطر کمتر پوکی استخوان و شکستگی استخوان نیز پیوند خورده باشد.

    ترکیب شیر و عسل می تواند فواید استخوان‌سازی که به آنها اشاره شد را هرچه بیشتر تقویت کند.

    نتایج یک بررسی نشان داد که عسل می تواند از سلامت استخوان ها به واسطه خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهاب خود محافظت کند.

    یک بررسی دیگر که شامل 9 مطالعه می شد نیز نشان داد که عسل می تواند برخی آثار منفی مرتبط با ورزش را کاهش داده، در شرایطی که استخوان‌سازی را تقویت می کند.

    می تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد
    زمانی که موضوع سلامت قلب مطرح می شود، شیر و عسل با برخی فواید بالقوه در این زمینه مرتبط هستند.

    به طور خاص، شیر نشان داده است که سطوح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد که می تواند به پاکسازی پلاک از سرخرگ ها و محافظت در برابر بیماری قلبی کمک کند. البته، این نتایج به واسطه مصرف شیر کامل و نه شیر بدون چربی حاصل شده بود.

    همچنین، شیر سرشار از پتاسیم است که یک ماده مغذی ضروری است و می تواند به کاهش سطوح فشار خون کمک کند.

    در همین حال، مطالعات نشان داده اند که عسل می تواند سطوح تری گلیسیرید، کلسترول کلی و کلسترول بد (LDL) را کاهش دهد که همگی از عوامل خطر برای بیماری قلبی هستند.

    همچنین، عسل ممکن است موجب کاهش برخی نشانگرهای التهابی شود که می توانند خطر بیماری قلبی را افزایش دهند.

    دردسرها
    زوج شیر و عسل برخی فواید سلامت را ارائه می کنند اما بدون عیب نیز نیستند.

    اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید، یک رژیم غذایی بدون لبنیات را دنبال می کنید یا اگر به شیر آلرژی دارید، شیر گاو ممکن است برای شما مناسب نباشد.

    مصرف لبنیات می تواند با خطر بیشتر برخی مشکلات پوستی از جمله آکنه، روزاسه، و اگزما نیز مرتبط باشد.

    همچنین، عسل از خواص سلامت چشمگیری برخوردار است اما فراموش نکنید که حاوی قند و کالری زیاد است.

    مصرف مقادیر زیاد قند افزوده می تواند به افزایش وزن، بیماری قلبی، دیابت، و مشکلات کبدی منجر شود.

    همچنین، عسل برای کودکانی که زیر 12 ماه سن دارند، مناسب نیست زیرا حاوی باکتری هایی است که می تواند به عفونت بوتولیسم نوزادان، شرایط جدی که می تواند جان نوزاد را در معرض خطر قرار دهد، منجر شود.

    افزون بر این، حرارت دادن عسل در دماهای بالا می تواند تشکیل هیدروکسی‌متیل‌فورفورال (HMF)، ترکیبی که مصرف مقادیر زیاد آن می تواند هم تاثیرات مثبت و هم منفی بر سلامت داشته باشد، را افزایش دهد.

    از این رو، بهتر است در مصرف عسل حد اعتدال رعایت شده و از حرارت دادن آن در دماهای بالا پرهیز شود تا فواید سلامت بالقوه آن به حداکثر برسد.


مصرف این غذاها باعث افزایش رشد قد میشود

مصرف این غذاها باعث افزایش رشد قد می‌شود


 

  • مصرف این غذاها باعث افزایش رشد قد می‌شود
    آفتاب‌‌نیوز :

     زهرا احدی، دبیر انجمن تغذیه گفت: پیروی از یک رژیم متنوع و متعادل شرط لازم برای دستیابی به حداکثر استعداد ژنتیک برای افزایش طول استخوان‌هاست ومواد پروتئینی به خصوص در نوع حیوانی و گیاهی آن از اجزای اصلی مورد نیاز برای رشد است.

    احدی افزود: مصرف گوشت، حبوبات پخته، شیر و لبنیات و ماهی ها از نظر پروتئینی و تامین اسیدهای آمینه مورد نیاز برای ساخت هورمون های رشد مفید هستند.

    او گفت : عنصر روی در رشد و بلوغ، سلامت و شادابی پوست، مو و ناخن تاثیر قابل توجهی دارد و به همین دلیل کمبود آن می تواند مشکل ساز شود.

    دبیر انجمن تغذیه البرز افزود : مهم ترین منبع کلسیم ، لبنیات وآجیل‌هایی نظیر بادام درختی و سبزیجاتی مثل کلم بروکلی هستند که برای رشد قد مفید است.

    احدی گفت: کمبود روی، ویتامین آ، آهن، منیزیم، ویتامین سی و دی، کلسیم هم ممکن است در کوتاه قدی کودکان نقش داشته باشد.

    او گفت:خواب کافی و ورزش بسیار در تنظیم هورمون رشد موثر است.


ورزش، خواص جوانی را به ماهیچهها بازمیگرداند

ورزش، خواص جوانی را به ماهیچه‌ها بازمی‌گرداند


 

  • ورزش، خواص جوانی را به ماهیچه‌ها بازمی‌گرداند
    آفتاب‌‌نیوز :

    محققان علوم پزشکی در دانشگاه استنفورد درآمریکا اعلام کردند ورزش قدرت عضلات را بازمی گرداند و آنها نتایج ورزش را در موش های آزمایشگاهی، با موفقیت بررسی کرده اند.

    دانشمندان می گویند این تغییرات عضلانی، فقط در موش های پیر دیده می شود و ورزش، سلول های بنیادی عضلات آنها را جوان می کند.

    دکتر توماس راندو استاد نورولوژی دانشگاه استنفورد و مدیر مرکز تحقیقات پیری و زیست شناسی گلن می گوید: تاثیر ورزش بر حیوانات پیر، بسیار چشمگیر است؛ ما دریافتیم که ورزش منظم، قدرت جوانی را به عضلات بازمی گرداند و آنها را ترمیم می کند؛ سلول های بنیادی این حیوانات، به دنبال ورزش، رفتاری همچون سلول های حیوانات جوان از خود بروز دادند.

    محققان، مسیری مولکولی در بدن حیوانات یافتند که در بازگشت ساعت سلول ها دخیل بود؛ داروهایی که این مسیر را تقویت می کنند ممکن است روزی بتوانند جایگزین ورزش شوند.

    دکتر راندو می گوید مطالعات آنها نشان داده است روند نوسازی بافت ها با افزایش سن، کند می شود و کاهش می یابد و این روند، به علت کاهش قدرت کارایی سلول های بنیادی افراد مسن است؛ بسیاری از تحقیقات در صدد بررسی بر روی این روند، و کنترل آن هستند.


نحوه تجارت با یک حساب کوچک

نحوه تجارت با یک حساب کوچک


 

  • نحوه تجارت با یک حساب کوچک

    حساب های کوچک توسط بیشتر کارگزاران ارائه می شود و مزایای خاص خود را دارد. تازه کار ها غالباً با حجم زیاد وحشت زده می شوند. از این گذشته ، اینها به مهارت و تجربه کافی نیاز دارند. شروع کوچک ، انتخابی مناسب برای کم تجربه ترین افراد است. معمولاً این مرحله ای از انتقال آنها به تجارت بزرگتر است.

    نحوه تجارت با یک حساب کوچک

    به طور کلی ، هرچه تجارت کمتر باشد - مدیریت ریسک شما حیاتی تر است. حساب تجارت زنده کوچک با عدم محافظت در برابر ضرر و خطا همراه است. به فرض اینکه 600 دلار واریز کرده باشید ، فقط کافی است تا نیاز حاشیه را برآورده کنید. اگر معاملات شما 650 دلار ضرر وارد کند ، این حساب را غیر قابل استفاده می کند. تا زمانی که وجوه اضافی را واریز نکنید ، معاملات ممکن است از سر گرفته نشود.

    کوچک در مقابل بزرگ

    مشکلات تجارت کوچک ناشی از عدم وجود تجربه است. دارندگان حساب های بزرگ از ویژگی ها و تاکتیک های خاص استفاده می کنند. اینها می توانند وجوه خود را از خطا ، رگه های از دست دادن پیش بینی نشده و حتی معامله گران بی کفایت محافظت کنند. علاوه بر این ، حجم قابل توجهی از بودجه, دسترسی به هر بازار موجود را باز می کند.

    با یک حساب متوسط ، شما هم از نظر بازار و هم استراتژی محدود هستید. برای دسترسی ، باید سیستم عامل هایی با مقادیر پایین تیک و نیازهای حاشیه را انتخاب کنید. حساب های کوچک در مقابل حساب های بزرگ در عملکرد شامل انعطاف پذیری کمتری می باشند. به عنوان مثال ، آنها میتوانند با  چندین قرارداد به طور همزمان تجارت کنند.اما در حسابهای کوچک ، انتخاب شما بسیار محدود است.

    عوارض روانی حسابهای کوچک

     یک بعداز روانشناختی وجود دارد. هرچه حفاظت بیشتری وجود داشته باشد - احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. درک این مسئله مهم است که محدودیت ها چگونه میتوانند بر کیفیت قضاوت تاثیر بگذارند. این ارتباط ممکن است در سایر حوزه های زندگی نیز مشاهده شوند. وقتی می دانید که باید سود کسب کنید ، باید متمرکز شوید.

    در اینجا ، یک اشتباه منجر به ضرر خواهد شد. این آخرین چیزی است که هرکسی می تواند آرزو کند. به طور کلی ، فشار روانی بسیار زیاد است. برای بسیاری از افراد ، این مسئله تصمیم گیری را مختل می کند. هنگامی که شما در شرایط تصمیم گیری تحت فشار قرار گرفتید ، فقط به یک وضعیت استرس آور فکر می کنید. انتخاب شما چقدر منطقی میباشد؟ در این راستا ، حساب های کوچک بیشترین مقاومت در برابر استرس را دارا میباشند.

    نحوه تجارت با یک حساب کوچک

    ضرر یک عنصر طبیعی زندگی هر معامله گر است. غیرممکن است که اطمینان حاصل شود که تمام استراتژی های شما سودآور هستند. بنابراین پیروی از این نکات بسیار حیاتی است. گذشته از مشکلات جانبی ، حساب های کوچک مزایای خاص خود را دارند. از این گذشته ، آنها هنوز هم با سود بسیاری توسط افراد معامله می شوند.

    نکته 1 از اهرم استفاده کنید

    این ویژگی به شما امکان می دهد حجم معاملات را افزایش دهید. در اصل ، شما از بخشی از واسطه کارگزار استفاده خواهید کرد. برای حساب های کوچک ، این به معنای دسترسی به بازارهای بزرگتر است.

    به عنوان مثال ، اهرم 1: 100 به شما  100000 دلار حجم تنها با 1000 دلار سپرده می دهد. تا زمانی که شما نیاز به حاشیه را برآورده کنید ، سود بالقوه غیر قابل مقایسه بزرگتر است. در حوزه سهام ، بازار گزینه ها شما فقط نیاز دارید تا 15? از پول خود را برای تجارت استفاده کنید.

    همیشه باید به خاطر داشت که حجم بالاتر معامله خطرات بالاتری را به همراه دارد. از این رو ، چون حجم شما زیاد می شود ، ممکن است بدون اهرم بیشتر از آنچه ممکن است از دست بدهید. به همین دلیل است که از تازه کارها خواسته می شود قبل از ورود به دنیای معاملات واقعی با پول ، در حالت آزمایشی بدون ریسک تمرین کنند.

    نکته 2. رویکرد محافظه کارانه

    به عنوان دارنده یک حساب کاربری کوچک ، برای شما جایی برای خطا وجود ندارد. شما همیشه باید نسبت های ریسک به سود و برد-باخت خود را تحلیل کنید. این امر به این دلیل است که ابزارهای توقف ضرر فقط کمی می توانند از اهداف فراتر روند.

    نکته 3. 1-درصد خطر

    این قانون ساده و در عین حال بسیار مفید است. این امر نه تنها تجربه مورد نیاز را به شما می دهد بلکه دامنه حفاظت با حساب های بزرگتر را نیز برای شما فراهم میکند. خطاهای معاملاتی بسیار ترسناک و گمراه کننده هستند. به طور کلی ، این روش توسط معامله گران و با انواع حساب استفاده می شود. از اشتباهات دیگران بیاموزید.

    این به چه معنی است

    اگرچه حساب های کوچک معمولاً به معنای بی فایده تلقی می شوند ، اما راه های موفقیت وجود دارد. پرداختن به حساب های کوچک سرمایه گذاری  نیاز به پیش بینی و تجربه دارد ، اما شکست اجتناب ناپذیر نیست. وقتی خردمندانه اداره شود ، حتی وجوه متوسط نیز ممکن است بازده را به همراه داشته باشد. شما باید:

    -از موانع روانی که ممکن است مانع قضاوت شما شود آگاه باشید.

    -بر مدیریت ریسک تمرکز کنید.

    -یک استراتژی سازگار 1? را دنبال کنید.

    بنابراین ،  اگر می خواهید با یک حساب کوچک تجارت عاقلانه انجام دهید ، این جنبه های ساده را به خاطر بسپارید. اگر با دقت دنبال شود ، آنها ممکن است عملکرد معاملاتی شما را به طرز چشمگیری تغییر دهند - حتی با تنها یک حساب کوچک.